Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Dalen bildades 1965 och består av 45 lägenheter fördelat på hus A, B och C. Fastigheten är belägen på Frösön och i området Frösödal.

Här bor du med närhet till naturen och fina motionsstråk samtidigt som du lätt tar dig in till Östersund med en trevlig promenad längs Storsjön eller med buss från flera närliggande busshållplatser. Närheten till Östberget som erbjuder utförsåkning/längdåkning vintertid och downhillcykling övrig tid. Lövsta IP med tennis och fotboll samt Storsjön med långfärdsskridskor vintertid - båtliv och bad sommartid. I området finns även vårdcentral, mataffär, gym, pizzeria, blomaffär och restaurang. Det finns flera skolor och förskolor i området.

Informationen på hemsidan är till för dig som bor i föreningen men även för övriga som är intresserade av vår förening.